زمان مطالعه : ۳ دقیقه

امروزه با گسترش اینترنت، سایت، برنامه‌های مختلف و سرویس‌های آنلاین نیاز است که شما برای هرکدام به‌صورت مجزا یک پسورد کاملاً پیچیده و بسیار سخت طبق مقاله ۱۳ نکته برای ساخت پسورد بسیار قوی و کاملاً تضمینی با زبان ساده باید لحاظ کنید. خیلی از افراد برای اینکه پسوردهای سخت را فراموش می‌کنند از پسوردهای خیلی سخت فراری هستند و از آن‌ها استفاده نمی‌کنند به همین دلیل حساب‌های کاربری و اکانت های خود را به‌راحتی در اختیار هکرها قرار می‌دهند مثل شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام که به دلیل همین پسوردهای ساده توسط هکرها هک می‌شود. LastPass یکی از محبوب‌ترین ابزارهای آنلاین بسیار قوی و هوشمند برای بالا بردن امنیت، مدیریت و نگه‌داری تمامی پسوردهای شما است که می‌توانید در اینترنت از آن استفاده کنید.در این مقاله قرار به شما یاد بدم آموزش تصویری کار با LastPass و مدیریت حرفه ای و افزایش امنیت پسورد‌ها را چگونه انجام دهید.

img_illustration_vault_full-bleed_syncs-across-all-devices_1-svg

LastPass چیست؟

ابزار LastPass یک سیستم مدیریت پسورد ایمن و بسیار قوی است که به شما کمک می‌کند تا برای هر سایت، برنامه‌های مختلف و سرویس‌های آنلاین یک پسورد منحصربه‌فرد و خیلی سخت ایجاد کنید و در آن با الگوریتم‌های رمزنگاری پیچیده بر روی مرورگر، موبایل و سیستم‌عامل ذخیره کنید تا دیگر نیازی نباشد پسوردهای خود را حفظ کنید.

امنیت LastPass به چه صورت است؟

LastPass از معماری AES-256 به همراه PBKDF2 و SHA-256 برای کد کردن اطلاعات ورود به حساب‌های کاربری استفاده می‌کند تا امنیت کامل را در فضای ابری فراهم سازد.

همه مراحل کدگذاری و کدگشایی رمز عبور بر روی رایانه کاربر انجام می‌شود و در پایان، اطلاعات کدگذاری شده با ضرایب امنیت و پیچیدگی بسیار بالا، روی سرورهای ابری کمپانی LastPass ذخیره می‌شود.

چرا نباید رمزهای عبور خود را در مرورگر ذخیره کرد؟

هنگام ذخیره‌سازی رمزهای عبور در مرورگرها، این اطلاعات رمزگذاری قوی بر روی آن‌ها انجام نمی‌شود و اگر کسی رمز لپ‌تاپ یا موبایل شمارا داشته باشد و وارد مرورگر شود می‌تواند به‌راحتی وارد همه‌ی حساب‌های کاربری‌تان شود.

پس پیشنهاد می‌کنم از LastPass استفاده کنید و با خیالی راحت پسوردها را در آن ذخیره کنید.

ابزار LastPass چه قابلیت‌هایی دارد؟

  • ذخیره‌سازی همه رمز عبورها
  • پر کردن خودکار اطلاعات ورود به سایت‌های مختلف
  • بررسی قوی بودن رمز عبور انتخابی
  • تولید رمزهای قوی با امکان سفارشی‌سازی
  • نوشتن و نگه‌داری متن به‌صورت ایمن
  • امکان دسترسی و مدیریت اطلاعات از چندین سیستم مختلف
  • از بین بردن امکان فراموش کردن پسوردهای مختلف
  • محافظت از پسوردها
  • محیطی ساده و کاربرپسند
  • دارای دیتابیس آنلاین و قابل در دسترس
  • دسترسی و مدیریت داده‌های خود از چندین کامپیوتر
  • پشتیبانی از مرورگرهای Internet Explorer، Firefox، Safari، Google Chrome و Opera
  • ….

آموزش مدیریت حرفه‌ای پسوردها با LastPass

ویدیو آموزشی زیر من به شما آموزش می‌دهم که به چه صورت می‌توانید از این نرم‌افزار استفاده کنید اما اگر بخواهم به‌صورت کلی برای شما توضیح دهم.

اولین قدم برای استفاده از LastPass، ایجاد یک حساب کاربری رایگان است که شما واردکردن ایمیل و پسورد قوی برای LastPass مثل فرم زیر می‌توانید ثبت‌نام خود را انجام دهید.

ساخت اکانت مدیریت حرفه‌ای پسوردها با LastPass

آیا در نسخه ویندوز باید حتماً برنامه تحت ویندوز نصب شود؟

خیر نیازی به نصب ترم افزار تحت ویندوز نیست، شما باید افزونه LastPass را روی مرورگر خود نصب و فعال کنید و بعد از آن تنها یک‌بار پسورد (رمز Master) اکانت ساخته‌شده خود را وارد کنید و سپس از آن در مرورگر خود استفاده کنید.

فیلم رایگان مهندس علی کرمی در مورد مدریت پسورد با کمک LastPass را می توانید همین حالا در کانال یوتیوب متخصص شو مشاهده کنید.